|
Foxton Locks kanāls kalnā |
''Vidzemes kalnu riteņu orientēšanās'' 3. posms - latviskā versija šim pasākumam, kas mani piesaista, jo patīk gan orientēties, gan braukt ar riteni. Sacensību centrs Foxton ciematiņā, kurš izceļas ar savām
Foxton Locks kanālus savienojošām slūžām, kur laivas un baržas pa kanālu ar vairāku vārtu palīdzību tiek paceltas kalnā, vai nolaistas lejup no kalna. Vieta un pats MBO pasākums patīkams, bet izprast topogrāfisko karti startā gan sagādā problēmas. Uz 1. kp pazaudēju 17 minūtes!!! It kā braucu pareizā virzienā un arī ceļus kartē piefiksēju, bet attālumu gan neizjūtu šādā mērogā.
|
mistika uz 1. kp |
Tāpēc sanāca pazust kartē un pabraukt punktam garām vien kādus 3 metrus no tā, jo tajā brīdī nesapratu ka esmu jau punkta rajonā. Sapratis ka no kanālmalas un lauka malas man nesanāk atrast savu atrašanās vietu kartē, brauc atpakaļ uz ceļa un mēģināju no otras puses, no kuras perfekti iebraucu punktā un arī vietā, kurai pirms brīža biju pabraucis garām divas reizes. Sākums neveiksmīgs. Ticis gar lauka malu atpakaļ ārā uz lielā ceļa, kurš veda gar cietumu teritoriju, ieslēdzu mazliet lielāku ātrumu, cenšoties atgūt zaudēto. Pie 11. kp atkal bakstīšanās, jo nevaru punktu uzreiz pamanīt, labi ka nu jau esmu ielasījies kartē. Šādus kontrolpunktus - oranžbaltas metāla plāksnītes ir daudz grūtāk pamanīt nekā tradicionālos orientēšanās lukturus. Pēc 11. kp devos uz 10. un 15. kp pusi, bet nebiju vēl izlēmis kādā secībā ņemt punktus, jo tur vairāki ceļu varianti, un grūti izlemt kurš labāks. Izvēlējos sākt ar 15. kp un braukt pretēji pulksteņa rādītāju virzienam, kaut arī varēju sākt ar 10. kp un veikt šo loku uz pretējo pusi. Kļūda pie 13. kp, bet kopumā izbraucu šos punktus labi pa optimālajiem variantiem. Vienīgi nevar saprast vai 8. kp vajadzēja ņemt pēc 13. kp, vai atpakaļceļā no 27. kp, kad sanāca atkal braukt tik pat kā garām šim punktam. Ja no 10. kp sanāca labs ''downhills'', tad no 9. kp tikpat traks kāpiens atpakaļ kalnā, kas ļoti atņēma spēku. Te nācās apjaust, ka mans izvēlētais plānojums man nebūs pa spēkam. Pēc 27. kp biju plānojis doties uz 7. un 5. kp (varbūt arī 6. kp) un tad tikai uz 4. kp. Bet jutu ka tad būs problēmas iekļauties kontrollaikā, tāpēc pa taisno gar jau paņemto 8. kp devos uz 4. kp.
|
pazuda taka uz finišu |
Posmi uz 3. un 2. kp pa superīgu lauku ceļu, kas deva iedvesmu tā veiklāk mīt pedāļus. Diemžēl pēc 2. kp nevarēju atrast pareizo taku pāri pļavai atpakaļ uz finišu. Sanāca kādu gabaliņu pabraukt pa bezceļu un finišēt ar 10 minūšu deficītu. Iespējams, ka bez šīs kļūdas tāpat būtu mazliet pārtērējis 3 stundu kontrollaiku, bet tās muļķīgi zaudētās 17 minūtes uz 1. kp gan jūtami pietrūka. Tāda kļūda pašā sākumā gan fiziski, gan mentāli izsit no ritma. Bez šīs muļķības būtu gan spēkus ietaupījis, gan vairāk punktus savācis, kas pat būtu devis 5. vietu. Bet arī ar 10. vietu varu būt apmierināts, jo tik augstu velo orientēšanās mačos vēl nebiju bijis. Rezultāts 3h10m un 235 punkti man deva 10. vietu no 28 orientieristiem uz velosipēda.
|
mani spēkrati - Ford un MTB |
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru