05 oktobris 2013

Grange & Battram Woods (Leicester)

Category: LEI Winter League 2013/2014
Map/area: Grange & Battram Woods (Leicester)
Organiser: LEI
Country: England
Discipline: 45 Minute Score
Kaut arī pats pārstāvu NOC klubu, no visu trīs orientēšanās klubu (NOC, DVO un LEI), kuri bāzējās man tuvējā apkaimē, tieši LEI kluba lokālās ziemas līgas sacensības šķiet vissaistošākās. Iespējams tāpēc ka puse no posmiem būs nakts sacensības, kuras ir manas favorītdistances. Ziemas līgā notiks 11 posmi (5 nakts), no kuriem vērtēs 6 labākos, kaut kas līdzīgs kā Azimuts vai Meridiāns Latvijā, vienīgi kopvērtējumā punktus rēķinās pēc kaut kādām handikapa formulām, kur man kā M21 pārstāvim, lai teorētiski cīnītos par uzvaru, ir praktiski jāvinnē katrs posms. Pagājušā gada Ziemas līgas kopvērtējumā paliku 4. vietā, kad uzvarēju 3 no 4 nakts posmiem. Tā ka šogad mērķis ir piedalīties visos posmos, gan dienas, gan nakts, ar uzsvaru uz nakts posmiem, un mēģināt novinnēt šo pasākumu. Tāds reāls konkurents ir tikai viens - Howard Alcock, ir arī pāris sparīgi jaunieši un protams veterāni, kuri dēļ tā handikapa arī ir jāuzskata par konkurentiem.
Tātad šodien pirmais posms - izvēles distance ar 45 minūšu kontrollaiku. Cik nu Anglijā esmu startējis izvēles distancēs, tik vienmēr mērķis pirms starta tiek uzstādīts, mēģināt savākt visus kontrolpunktus, nemaz nedomājot kādu izlaist. Šodien atkal sanāca mazliet sasteigt startu :) Starts bija paredzēts no 10:00 - 12:00, bet es startēju 12:01, kas nozīmē praktiski pa taisno no mašīnas, bez jebkādas iesildīšanās. Tā kā šīs sacensības bija paredzēts kā treniņš skolēniem pirms viņu skolu čempionāta, tad nojautu ka daudzi punkti būs ļoti vienkāršās vietās. Aizsteidzoties notikumiem pa priekšu, jāsaka ka gandrīz visi punkti bija tik vienkārši, ka varēja viņiem mierīgi skriet cauri bez apstāšanās. Tā arī pirmajiem trīs kontrolpunktiem izskrēju cauri, tik nopīkstinot identu, praktiski neapstājoties. Uz 4. kp mazliet piebremzēju, sākot apdomāt kādā secībā ņemt nākamos punktus.
Šaubas bija par 15. kp, vai viņu ņemt pirms 29. kp, vai pēc 18. kp, izlēmu ņemt atpakaļ skrienot no 18. kp. Uz 29. kp mazliet pārķēru taciņas un novērtēju, ka pa taisno caur to zaļo nav diez ko skrienams. Muļķīgu 40 sekunžu kļūdu pieļāvu uz 18. kp, situācija ļoti vienkārša - ar galvu kartē jau biju aizskrējis līdz lielajam taku sazarojumam, bet dabā ar kājām biju vien ticis līdz pirmajam mazo taciņu krustojumam. Pārķēru un aizskrēju pa labi, nevis pa kreisi, un tikai pie pļavas stūra sapratu, ka gandrīz jau esmu izskrējis no kartes laukā. Uz 15. kp sanāca pazaudēt vēl vairāk laika (~ 50 sek.). Tā vietā lai vienkārši skrietu pa kreiso pusi zaļajam krūmu dzīvžogam līdz punktam, izdomāju izlīst viņam atpakaļ cauri uz labo pusi, cerībā ka punkts būs šajā pusē. Mazliet pastaigājoties un salīdzinot karti ar dabu, pie punkta nonācu tomēr kreisajā pusē. Uz 16. kp visai netīri veikts etaps dēļ neskrienamā meža, bet uz 17. kp lielu daļu etapa gāju, jo nu bija mirklis kad jāizlemj, kā turpināt distanci. Punkti izkliedēti tā, ka nesanāk apskriet tādu smuku loku. Ir vidus punkti un divi tālie gali ar punktiem, viens mazliet tuvāk (20. 30. 22. 23. un 24. kp) un otrs nedaudz tālāk no manis (26. 27. 21. 28. un 11. kp). Tā loģiski izvērtējot manas ātruma dotības, saprotu ka visus punktus man nav pa spēkam paņemt 45 minūtēs, tāpēc jāizlemj uz kuru no tālajiem galiem skriet. Izlemju turpināt iesākto apļveida distanci pretēji pulksteņrādītāja virzienam. 
Šajā mirklī pieļāvu būtisku kļūdu, nepamanīju kartes vidū 25. un 14. kp, kurus man bija ļoti izdevīgi paņemt pirms 19. kp. Šo kļūdu apjautu tikai distances beigās. Tā kā visi punkti praktiski atradās uz takām, tad uz 20. un 30. kp, kuri atradās zaļajā un vēl pie tam bedrēs, devos ļoti uzmanīgi. Abus atradu ideāli! Uz 22. kp nedaudz jāpaskrāpējas caur zaļo, šeit jau iezagās galvā doma, vai tik labāk nebija skriet uz otru tālo punktu komplektu, jo šie 3 etapi sanāk ļoti bremzējoši. Un arī uz nākamajiem - 23. un 24. kp gribot negribot sanāks līst cauri zaļajam. Skrienot pa ceļu, ilgi nevarēju izlemt, kuru ņemt pirmo. Izvēlējos cīnīties ar zaļo uz 24. kp, bet uz 23. kp apskriet apkārt pa taku. Pie 23. kp gan sanāca pazaudēt aptuveni 30 sekundes, vienkārši nenolasīju leģendu - nevis taku krustojums, bet gan pie koka. Distancē esmu pavadījis 32 minūtes un nu jau jāsāk skatīties, kā un cik beigās ņemt punktus. Par 10. 5. un 6. kp nekādu šaubu, ir pa ceļam. Pie 5. kp beidzot pamanu savus neveiksmīgi izvēlētos etapus sākumā un vidū. 12. kp vajadzēja ņemt starp 3. un 4. kp, bet 14. un 25. kp vajadzēja paņemt pēc 17. kp. Laiks ir pietiekami, lai aizskrietu līdz 12. kp, bet tos divus (14. un 25.) gan nāksies aizmirst. Pēc 6. kp vajadzētu pilnā ātrumā doties uz 7. kp, bet nav jau vairs tās jaudas un vecā augšstilba trauma ar nedaudz atgādina par sevi. Visu laiku ieskatos pulkstenī... ir variants... bet riskants. Jāriskē un jāaizskrien arī līdz 11. kp. Diemžēl punkts izrādās pa tālu manam skriešanas ātruma, un ceļā uz 8. kp saprotu ka 45 minūtes tiks pārtērētas. Nu jau jāsāk uztraukties, lai nepārsniedz vairāk par 1 minūti, par ko jau būtu 10 soda punkti. Tāpēc uz pēdējo 9. kp un finišu strādāju no sirds un pulsu uzdzenu virs 180 bpm. Finišēju ar laiku 45:48, tātad būs 5 soda punkti nost no kopējās punktu summas. Jau uzreiz pēc finiša ir skaidrs, ka mans šodienas izvēles veikums neiztur kritiku un uz uzvaru galīgi nepretendēju. Ar savāktajiem 235 punktiem (240-5) ierindojos vien 7. vietā no 69 dalībniekiem (pārsvarā protams veterāni un skolēni). Mērķis bija vismaz tikt trijniekā, lai šā posma punkti derētu kopvērtējumam. Ja būtu šādi veicis distanci, 
tad būtu savācis 260 punktus un izvērtējot to loku uz 12. kp pret loku uz 14. un 25. kp, šķiet ka būtu finišējis tieši uz 45 minūšu robežas, un ar šādu rezultātu pat būtu uzvarējis. Bet kā sacīt jāsaka, pēc kara visi gudri :) Noskrēju 6.6 km un ne pa tām ideālākajām trajektorijām, bet paanalizējot visu distanci, izskatās ka ar manu šodienas ātrumu, pie ideāli veiktām ceļa izvēlēm, nebūtu bijis iespējams savākt visus 30 kontrolpunktus.
Nākamais posms pēc divām nedēļām un pa tumsu, tā ka jālādē baterijas, jānorauš putekļi no lampas un jābauda nakts-o burvība!

2 komentāri:

Paulo teica...

Kāpēc klubs AIRE ?

Andis Ozols teica...

Veci dati :) ik pa laikam no mana identa uzpeld gan AIRE, gan mans itāļu vārds Andreas Michaelis šādos D līmeņa mačos.