28 jūnijs 2015

Cannock Chase (Stafford)

Category: British MBO National Championships 2015 Day 2
Map/area: Cannock Chase (Stafford)
Organiser: MMBO
Country: England
Discipline: 3 Hours Score
sacensību centrs (finišs)
Ja vakar uzreiz pēc ''stipro skrējiena'' nejutu pat nogurumu, tad šorīt tā aina bija pavisam cita. Smeldza pilnīgi visi muskuļi, sajūtas kā kārtīgi būtu padarbojies svaru zālītē. Bet šodienas pasākumā jāpiedalās, kaut vai prestižā nosaukuma dēļ. Varu ievilkt vēl vienu ķeksīti dalībai Anglijas Čempionātos! Ja iepriekš biju piedalījies visos o-skrējiena Anglijas Čempionātos, tad šoreiz pievienoju dalību Anglijas velo (MTB) orientēšanās Čempionātā. Cik saprotu, ir divu veidu sacensības - izvēles un pavēles distancēs, un šoreiz atkal man jau tik ierastā izvēles distance ar 3 stundu kontrollaiku. Šo pasākumu jau sen biju noskatījis, jo notika tepat netālajos Cannock Chase mežos, kurš ir viens no interesantākajiem apvidiem Anglijā. Lai pretendētu uz Čempiona titulu un trofeju, bija jāpiedalās abās dienās - sestdien 5 stundu distancē un svētdien 3 stundu distancē. Tā kā sestdien bija ieplānotais ''stipro skrējiens'', tad velo čempī sanāca piedalīties tikai otrajā dienā. Tāpēc rezultāts nebūs tik svarīgs, galvenais izbaudīt braucienu ar karti. Šajā apvidū jau biju braucis pagājušā gadā, kad piedalījos savās pirmajās MBO sacensībās. Ja toreiz vairāk braucu pa lauku ceļiem un mazajiem ciematiņiem, tad šoreiz mērķis bija vairāk izbraukt pa meža ceļiem, tāpēc no starta sāku uzreiz ar meža punktiem. Sākums diemžēl izvērsās pagalam neveiksmīgs, no lielā ceļa iebraucot mežā uz 28. kp, ceļu krustcelēs aizbraucu pa nepareizo ceļu, un pēc tam jau sākās ķēdes reakcija, jo katrs nākamais ceļš dabā nesakrita ar manis iedomāto vietu kartē.
galīgi garām
Vairākas reizes apstājos, katrā krustojumā centos atgūt kontaktu ar karti, bet diezgan nesekmīgi. Vienu brīdi jau šķita ka kontakts atgūts, bet 28. kp jau esmu pabraucis garām un jāvirzās uz nākamo 29. kp. Tā pa īstam kartē ''iebraucu'' vienīgi tad, kad biju jau pabraucis garām arī 29. kp. Šo kļūdu varu izskaidrot ar mēroga neizjušanu, jo ja vienu brīdi šķita ka esmu nobraucis mazāku attālumu, tad nākamajā brīdi nācās atskārst, ka esmu jau krietni tālāk aizbraucis. Vairāk kā 10 minūtes pazaudētas un nepaņemts 28. kp - sākums nav diezko daudzsološs. Nākamo etapu uz 3. kp atsēdēju aiz viena no velo orientieristiem. Kamēr viņš kalna uzminās, es godīgi uzsoļoju, jo muskuļi kalniem bija pa stīvu. Tāpēc izveidojās pārāk liels atstatums starp mums, un vairāk par vienu etapu nenobraucu viņam līdzi. Nākamie manā plānojumā bija 30. un 15. kp, kuri izvērtās par interesantiem etapiem. Vispirms uz 30. kp sanāca izbraukt cauri kādam citam MTB sacensību centram, kur pulcējās ļoti daudz riteņbraucēji. Pirms punkta gan uztaisīju divas ''astītes'', divreiz iebraucot strupceļos.
astes uz 30. kp
Uz 15. kp brauciens gar zivju dīķiem un gar kādu jātnieci kuru zirgs bija izmetis no sedliem, un nu bija nepieciešama medicīniska palīdzība. Tālāk uz 24. kp, kur kalnā atkal nācās lekt nost no velosipēda, jo negribējās mocīt savas piedzītās kājas. Pie punkta neliela pauzīte, jo nācās saplānot drošākos variantus uz nākamajiem punktiem. Nākamie manā ceļā 19. un 18. kp, kurus paņēmu pārliecinoši un izvairoties no milzīgiem kāpumiem. Tālāk sekoja 4 minūšu kļūda uz 21. kp, atkal krustojumā aizbraucu pa nepareizo meža taku, kura vēl pie tam tik bedraina, ka jāsaslēdz mazākie pārnesumi. Atgriežoties atpakaļ uz asfaltētā ceļa, bija jāizlemj vai doties vēl uz 5. kp, vai prom uz 22. kp.
kļūda uz 21. kp un izlaistie 6. un 5. kp
Tā kā šodien nevēlējos lieki riskēt ar kontrollaika pārtērēšanu un biju kartes tālākajā galā, tad izlēmu lieki neriskēt un braukt uz 22. kp. Tālāk jau ieplānotais garais pārbrauciens uz 4. kp, jo šajā kartes malā nekādus labākus etapus nesaskatīju. Un izrādījās ka 4. kp ir mans šodienas pēdējais kontrolpunkts, jo atkal neuzņēmos riskēt un iebraukt pēc 31. 23. vai 32. kp, jo tur pamatīgi ceļu labirinti, bail ka nepazaudēju laiku. Tāpēc uzņēmu tiešu kursu uz finišu praktiski pāri visai kartei. Jāsaka gan, ka plānotājs jau varēja ielikt vēl kādu punktu tuvāk finiša rajonam, jo jebkurā gadījumā pat no tuvākā 32. kp būtu salīdzinoši tālu līdz finišam. Ja pagājušās MBO sacensībās kontrollaiku pārtērēju par 19 minūtēm, tad šoreiz finišā ierados ar 19 minūšu rezervi! Finišēju ar rezultātu 2:41:44 un 280 punktu vērtību, kas starp visiem 52 dalībniekiem man deva 38. vietu. Kā jau ierasts, starp dalībniekiem pārsvarā tikai veterāni, un izrādījās ka starp M21 pārstāvjiem (diviem) es biju labākais. Gandrīz vai jānožēlo ka vakar izlēmu piedalīties ''stipro skrējienā'' nevis Čempionāta pirmajā dienā, jo iespējams ka būtu kļuvis par čempionu, bet diez vai no tā būtu kāds gandarījums šādā ''konkurencē'', jo ''stipro skrējiena'' emocijas un gandarījums bija milzīgs un nesalīdzināms. Ja jāpaanalizē mans brauciens, tad, protams, ka varēju labāk. Kļūdās tika atstātas 16-18 minūtes, un nenoriskējot izlaidu vismaz četrus kontrolpunktus. Pie optimāla plānojuma man vajadzēja vēl atzīmēties 28. 13. 6. un 5. kp, kas dotu 95 punktus vairāk un kādas desmit vietas augstāk rezultātu tabulā. Bet kopumā brauciens bija feins, tehniskas ķibeles negadījās, braucienus pa meža ceļiem un takām izbaudīju, kā arī mazliet ātrāk uzbraucu pa pilsētu ielām. Tagad MBO kalendārā vasaras pārtraukumus, bet rudenī noteikti turpināšu piedalīties šajos pasākumos.

Nav komentāru: