20 aprīlis 2013

Loughborough University - East (Loughborough)

Category: British Sprint Championships 2013
Map/area: Loughborough University - East (Loughborough)
Organiser: LEI
Country: England
Discipline: Men Open (Heat 1)
Viennozīmīgi šopavasar nozīmīgākās un nopietnākās sacensības - Anglijas Čempionāts. Diemžēl nesanāca sagatavoties kā būtu vēlējies, jo pēdējā laikā ar skriešanu daudz neesmu aizrāvies, saudzējot traumēto kāju. Mazliet pat šaubījos, piedalīties vai nepiedalīties šajā pasākumā, bet nu zinot cik ļoti man patīk orientēšanās sports, šķiet arī uz vienas kājas būtu bijis gatavs lekt :) Vienkārši nevar laist garām šādas sacensības. Tātad sprintā jāstartē apvienotajā ''Men Open'' grupā (M21, M20 un M18), dalībnieku mazliet vairāk par simts, tāpēc esam sadalīti trīs kvalifikācijas skrējienos. No katras grupas pirmie seši kvalificējas A finālam, tālāk nākamie 30 labākie pēc rezultātiem B finālam, un tad visi pārējie C finālam. Lieki piebilst, ka es ne par kādiem A un B fināliem necīnīšos, man galvenais mērķis ir nepalikt pēdējam savā hītā, jo neesmu es ne elitnieks, ne sprinteris :) Visai interesanta starta izloze, mēs abi ar Paulu, vienīgie latvieši esam ielozēti vienā minūtē, es pirmajā hītā, viņš trešajā. Tā ka startā noteikti jāsalīdzina kp numuri, jo atceroties pērnā gada čempionātu, šķiet tikai 2 vai 3 punkti atšķīrās katram hītam. Gandrīz gan nesanāca abiem startēt vienā minūtē, jo man tikai nedaudz pietrūka, lai nokavētu startu! Pirms starta protams ka ieplānotais tualetes apmeklējums, kur jāizstāv iespaidīga rinda uz labierīcībām, un kā par nelaimi, tieši šodien steigā esmu aizmirsis mājās savu Garmin pulksteni, tāpēc ne jausmas cik daudz atlicis laika līdz startam, pašam šķiet ka pietiekami. Kā izrādījās, laika nebija nemaz un līdzatbraukušie atbalstītāji ziņo, ka man jau tūliņ jāstartē. Pieskrienu pie starta, opaa... man jau jābūt starta koridorī pie paraugkartes. Starta tiesnesis ielaiž mani man paredzētajā starta koridorī un jau pēc 1 minūtes jābūt gatavam startēt. Es neesmu ne izstaipījies, ne iesildījies, ne uzskrējis kādu spurtiņu! Tā neko :) Nozīmīgākās sacensības un es bez iesildīšanās došos distancē, neatceros kad pēdējo reizi būtu startējis šādi. Kā nu ir, tā ir, tās minūtes laikā nevis apskatu paraugkarti, bet gan cenšos vismaz kājas izstaipīt.
Ar Paulu salīdzinām kp numurus, pirmais loģiski ka savādāks, un arī nākamie nesakrīt, tā ka nevarēs sekot kuram katram līdzi. Atskatos, kas tad aiz manis startē, zināmi čaļi, Robert Kelly un Zac Field, tātad no aizmugures būšu labi nodrošināts. Starts! Neesmu ne gatavs skriet, ne orientēties, tāpēc uz 1. kp pārliecinoši lēnākais splitlaiks :) Arī uz 2. kp ''peldu'' tā īsti nesaprotot, kur un ko daru, uz 3. un 4. kp taisnie etapi, un sāku beidzot pamazām ieskrieties, bet uz 5. kp beidzot tā pa īsto ielasos kartē, jo etaps pietiekami sarežģīts. Skrēju pa labo pusi, bet izskatās, ka pa kreiso būtu ātrāk. Šeit mani par 1 minūti panāk Robert, kuram tad nu uz 6. kp cenšos turēt līdzi. Mūsu ātrumi ir nesalīdzināmi, tāpēc jau pus etapā uz 7. kp es viņa muguru jau vairs neredzu, labi ka pie lielajiem torņiem uztveru precīzu atrašanās vietu. Uz 8. 9. un 10. kp tikai skriešanas vaina, bezvariantu etapi. Uzsākot etapu uz 11. kp, mani apdzen Zac, arī viņam ātrums ir labs, bet vismaz pāris etapi jāiztur līdzi.11. un 12. kp izdodas paņemt nelasot karti, tālāk atkal jāorientējas pašam. Skrienot uz 13. kp pār stāvlaukumu, satieku pretim skrienošo Paulu, tātad šis nekur tālu nav atrāvies, jo distances noteikti ir līdzīgas, vai nu sakļūdījies kaut kur, vai arī nevar paskriet :) 14. kp paslēpts augšā pie trepītēm, pa kurām augšā neskrienu, bet no lejas pastiepjos un atzīmējos punktā. Tik īsi etapiņi sprintā mazliet izsit no ritma, tāpēc gandrīz pārķēru etapus un jau sāku griezt uz 16. kp, līdz atskārtu ka 15. kp vēl nav paņemts (~10 sek. kļūda). Uz 16. kp jāskrien jau caur skrietu vietu, apkārt parādās arvien vairāk orientieristu (šeit distances droši vien sakrīt), tāpēc tā kārtīgi nenolasu karti un uz 16. kp aizvelku ar nelielu līkumu (~20 sek. zaudētas). Uz 17. kp tas pats, skrienu ļoti lielā barā, bet šoreiz spēju izsekot arī līdzi kartei. Uz 18. kp vēl mazliet orientēšanās, bet pēdējie četri distances punkti tik jāmauc pa līniju uz finišu.
Cik nu spēju ar savu nevarību, tik arī spiežu līdz finišam. Kā redzams finiša video (0:21:24), sevišķi saguris neesmu, jo sanāca skriet tādu kā iesildīšanās skrējienu un tagad nemaz nevaru pateikt vai biju vai nebiju kārtīgi ielasījies kartē, sanāca tāds kā treniņskrējiens, dēļ neiesildīšanās pirms starta. Katrā ziņā ar tik lēnu skriešanu, kļūdas ir visai nereāli pieļaut, kaut gan uz 15. un 16. kp kopā varētu 30 sek. atmest. Finišēju ar rezultātu 19:20, kas mani manā kvalifikācijas skrējienā ierindoja 32. vietā no 35 dalībniekiem. Tātad mazais mērķis izpildīts :) vismaz dažus čaļus biju apskrējis. Tagad gandrīz 3 stundas jāgaida finālskrējiens un tur nu gan vajadzētu startēt jau gatavam, nevis kā tagad tā uzreiz uz sitiena - ņem karti un skrien ''kur un kāpēc'' :)

Nav komentāru: